Príbeh knižného Hobita


              Čím skôr začať ? 
Poďme to zobrať všetko postupne od samého začiatku...

Ahojte, 
možno, že aj vy, ktorí čítate tento historicky môj prvý článok na tomto blogu zdieľate rovnakú vášeň ku čítaniu. Presne táto vec ma priviedla až do tohoto bodu, založiť si blog. 
Už kedysi dávno, keď mi večer pred spaním mama čítavala rozprávky alebo keď som svoje voľné chvíle v detstve trávila v knižnici, či nebodaj počúvanie starého otca s teplým čajom v ruke, ako s nadšením rozpráva jeho zážitky z mladosti, mi navrávali, že knihy budú mojím verným spoločníkom na ceste životom. Veru, nie je tomu inak ani dnes, stal sa zo mňa knihomoľ. Na to aby ste aj vy takýmto milovníkom kníh boli nemusíte prečítať dvadsať kníh za mesiac alebo chodiť na všetky možné knižné podujatia. Ja považujem, každého, čo prečíta aj pár strán za mesiac za knihomoľa, pokiaľ mu to prináša radosť a s potešením sa podelí o ten pocit z čítania čo i len jednou osobou. Práve preto som sa rozhodla založiť si Instagram, ktorý funguje už rok. Pretože som si uvedomila, že nie som taká typická knihomoľka, ktorá dokáže na počkanie prečítať všetko alebo natáčať wrap up videá s pocitom pochváliť sa aký rýchlo-čitateľ som. Nie, rozhodne nie, časom zistíte aj vy sami pokiaľ budete čítať moje články, že pravidelne vychádzať nebudú, aj keby sa snažím sebe viac nie som toho schopná. Väčšinu vecí robím na poslednú chvíľu alebo na to v horšom prípade zabudnem. Určite nie som osoba, ktorá by bola nejako inšpiratívna, na to sú tu iní ľudia, ktorí sú v tom dobrý a majú na to talent. Ja som tu len pre úprimnú radosť podeliť sa o pocity z čítania príbehov a možno na pobavenie z knižných zážitkov.

Takto sa to začalo. Konkrétne moje zdieľanie radosti z čítania. Toto je prvá fotka, ktorú som kedy s knihami odfotografovala a podelila sa o ňu.

Prvá Instagramová (Hobitia) fotka

Nie je to žiadne majstrovské dielo, ako som už poznamenala, k dokonalosti to má veľmi ďaleko (ako celý môj profil), ale mne to vyhovuje. Byť iná, taká svoja, to je presne to čo chcem, vždy som sa bála (dobre ešte sa aj stále občas obávam), že stratím svoje "ja" a pôjdem s davom ako "ovca." Tak ak hľadáte niečo rovnaké ako nájdete aj na desiatkach iných blogov, budem vás musieť sklamať,  nie ste na správnej adrese.

 Je možné, že to tu pôjde dolu kopcom, kedže som vám neprezradila zopár zásadných vecí o mne. Po prvé som čistá a nefalšovaná pesimistka, mávam občasné svetlé chvíľky, kedy sa javím ako milá osôbka, niežeby som nebola, len vždy rátam s najhoršou možnosťou. Po druhé viem byť dokonale lenivá alebo akčná nič medzi tým, takže podľa toho pôjdu aj tieto články. Po tretie, mám doma desiatky kníh ale nie tak pekne usporiadané, istú časť áno, ale ďalšie hromady sa povaľujú na písacom stole, na stoličke alebo pri posteli. Vedela by som im nájsť pekné, teplé miestečko niekde na polici, ale nechcem. Svoju izbu beriem ako svoju knižnú Hobitiu noru, v ktorej sa potrebujem cítiť dobre. Na niekoho to môže pôsobiť chaoticky, na mňa kreatívne, a čo vôbec ? Som lenivá introvertná knihomoľka a bodka.

Po ďalšie čo sa týka môjho čítania, čítam buď všade alebo niekedy aj nie, všetko záleží od mojej nálady. Milujem sa prechádzať po parku a lese, je tam dokonalý pokoj, no a keď sa z takýchto prechádzok vrátim domov nabitá energiou, nie je nič lepšie ako začítať sa do skvelého príbehu (vrelo odporúčam a najmä teraz cez jeseň). Posledná informácia, ktorá by vás pre zatiaľ mohla zaujímať, je meno blogu ale aj IG profilu, nie je to nič originálne a prepracované ako by sa možno dalo čakať. Kedže si myslím, že väčšina z vás pozná Hobita, či filmové prevedenie alebo knižnú predlohu a určite viete, že svojou výškou nevyniká, tak to je to tajomstvo mena. Nepatrím k tým vyšším jedincom, čo majú to šťastie sa pozerať na svet, pre mňa z vtáčej perspektívy ale aj my Hobiti máme svoje výhody, tak napríklad sa všade zmestíme, haha...

 Okrem toho ak by ste nevedeli čo očakávať od tohoto blogu (nebojte sa, to neviem ani sama) čítam najmä fantasy a YA literatúru, nepohrdnem aj dobrým sci-fi príbehom a realizmom ale čisté romantično tu budete hľadať márne, na také nie som. Nebojím sa skritizovať, keď sa mi nejaká kniha nepáči, takže podľa mňa sa máte na čo tešiť.

Zatiaľ sa s vami lúčim a prajem pekné knihomoľské zážitky.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Nástroje smrteľníkov alebo tajomný tieňolovecký svet Cassie Clare

Krutý Princ • Recenzia