Pokračovania príbehu v novom šate & Skvelá novinka


Ahojte čitatelia a knihomoli.
Dnes som si pre Vás pripravila článok o pár YA knihách, ktoré by nemali uniknúť Vášmu čitateľskému ja. :-)

Všetky tu, v tomto článku, predstavené knižky sú z vydavateľstva Slovart, ktoré, môžem si dovoliť povedať, sa v dnešnej dobe zaraďuje medzi moje najobľúbenejšie vydavateľstvá, z kt. čítam knihy. Taktiež vďaka spolupráci s nimi, za čo som im veľmi povďačná, mám možnosť tieto príbehy čítať medzi prvými. Všetky knižky si môžete aj prostredníctvom ich webového portálu zakúpiť (tradične s odkazmi nižšie).
Poďme na to :-D


Mesto padlých anjelov & Mesto stratených duší 

Názvy dvoch kníh, dvoch pokračovaní Vám už môže naznačovať, že sa budem rozpisovať o sérii mojej veľmi milenej . Nástrojoch smrteľníkov. Konkrétne ide o štvrtú a piatu časť tejto série, pričom práve po nich sa už pomaly ale iste blížime ku úžasnému finále Tieňoloveckej ságy, kde je šiesta časť pod názvom Mesto nebeského ohňa práve tou záverečnou. A že sa máte na čo po prvých troch dieloch tešiť je bez žiadnych pochýb. 

Po troch dieloch kedy sme sa verne zoznámili so svetom Tieňolovcov, ako aj s Clary a jej novým shadowhunters "ja" a zároveň mali možnosť nahliadnuť aj do Dolnosveta prichádzajú ďalšie dobrodružstvá z pera talentovanej spisovateľky Cassandry Clare.
Musím uznať, a síce to možno nie je také dôležité, som veľmi rada za preklad, ktorý je slovenskému čitateľovi poskytnutý, kedže oproti tomu českému kde som mala možnosť nahliadnuť do pár strán ma ozaj teší ako sa s tým naši prekladatelia vedeli vyhrať. 

Možno Vám hlavou preblesla otázka, čo sa môže stať s Tieňosvetom ak je vojna proti Valentinovy vyhratá ? Mám pre Vás jednoduchú odpoveď, Cassie opäť prekvapila a nesklamala, prichádza s udalosťami, ktoré ohúria podľa mňa aj toho náročnejšieho čitateľa, ktorý dbá na akýchkoľvek detailoch. 

Niekto vyvražďuje Tieňolovcov, vyvolá medzi Dolnosveťanmi napätie a to, môže viesť len k ďalšej vojne. Clary nedokáže pomôcť ani jej najlepší priateľ Simon. Jeho mama totiž zistila, že je upír, a vyhodila ho z domu. A aby toho nebolo málo, randí naraz s dvoma peknými ale taktiež aj nebezpečnými dievčatami. Clary napokon zisťuje, že nešťastnou zhodou okolností dala do pohybu sled hrozivých udalostí, ktoré môžu zapríčiniť, že stratí všetkých, ktorých miluje. 
Čo na to hovoríte ? Má to skvelý potenciál. A ja Vám s veľkou radosťou oznamujem, že tento potenciál bol využitý do poslednej bodky, dokonca predčil ešte aj moje náročné knihomoľské očakávania.

🏬 Kúpiť knihu
Či túto sériu čítate práve prvýkrát alebo je tomu už niekoľký, myslím, že zakaždým má čo ponúknuť. Občas by som túto ságu, v niektorých ohľadoch neváhala prirovnať aj k štýlu Malého princa. Ako sa pri tejto známej útlej knižke hovorí, že v akýchkoľvek ročných etapách ju môžete čítať, dokáže Vám vždy ponúknuť niečo nové, predtým očiam a mysli ukryté, presne to dokáže aj táto séria, aspoň pri mne určite.

Jedno Vám ale s istotou poviem, ak máte vo zvyku vyjadrovať svoje emócie počas čítania kníh, že je to na Vás alebo Vašej tvári badateľné, tak sa s touto sériou skryte niekde do svojho knihomoľského čítacieho kútika. Pretože, áno aj ja som práve ten typ knihomoľa, budete mať čo robiť aby ste neplakali od radosti, od smútku či sa smiali alebo len prekvapene pozerali na stránky kníh. Sú to neskutočne úžasné pocity, ktoré vo vás riadky slov a viet dokážu vyvolať. 

Nestáva sa často aby som toľkokrát odporúčala knihu či knižnú sériu ako práve túto. Určite na tom niečo bude, keďže zatiaľ každému jednému do posledného, kto si na môj podnet túto ságu prečítal, si ju zamiloval. Preto si skromne myslím, že je to niečo čo naozaj prečítať chcete, aj keď o tom ešte neviete ale jednoducho áno, chcete sa oboznámiť so svetom doposiaľ nepoznaným a obľúbiť si postavy, či je to tieňolovec, upír, bosorák alebo aj vlkolak. 

Toľkokrát som už všade spomínala, že práve jedny z mojich najobľúbenejších postáv pochádzajú z tejto série, že to už ani neviem spočítať. A že som náročná na výber obľúbencov, to je zbytočné aj spomínať. Jednoducho mi musí sedieť na postavách a obľúbencoch všetko, každý detail inak ostanú na nemilosť môjmu názoru, haha :-) Aby som sa dostala k veci, ak ste si prečítali túto sériu, čítate ju alebo sa len chystáte, hodlám si tvrdiť, že postavy Alexander a Magnus Vám v mysli zarezonujú. Mne už ostáva len dúfať, že v tom dobrom. Od prvého stretu s nimi v knihe až doposiaľ som si ich zaľúbila natoľko, že keď mám čo i len malú možnosť ich spomenúť, tak neváham a využijem ju.

Som nadšená, že túto sériu môžem čítať opäť a opäť a dnes dokonca aj v nádhernom novom šate, ktorý prináša ešte väčší zážitok z čítania, keď sa môžete na takú krásu pozerať. Veľmi sa teším už aj na posledný diel v re-edícii, toľko nostalgie a skvelých momentov pri čítaní knihomoľ nezažíva každý deň. Čo pokladám za naj bonus je fakt, že práve v tomto novom vydaní chrbáty kníh vytvoria nádherný obraz a akýsi kus príbehu. Čo viac si môže knižná duša želať.

Prejdime k ďalšej knižke, pretože o TMI by som vedela rozprávať aj celé hodiny, že by to už nebolo kam zapisovať. 

Dcéra ľudstva

Epický názov, pod ktorým sa ukrýva epický príbeh vystihuje všetko čo by mala dnešná YA kniha obsahovať. O tejto knihe ste už mohli zo zahraničia počuť, kde vyšla pod názvom Eve of man. Zožala veľký úspech a čitatelia sršia nedočkavosťou pre ďalší diel. Ale poďme na to pekne po poriadku. 

Táto kniha rozpráva o dievčati Eve, ktorá sa narodila po päťdesiatich rokoch kedy na svet prichádzali len chlapci. Svet sa zmenil, už nie je takým aký býval. Eva je spása pre ľudstvo a jediná nádej je dcéra ľudstva a života. Všetko závisí od nej. Evu držia izolovanú od okolitého, akosi už skazeného vonkajšieho sveta, ochraňujú ju,  pretože vedia aká je dôležitá. Vie to aj Eva, vie, že všetko na čom závisí zvyšok ľudstva stelesňuje jej osoba. Život ľudí sa začal rozdeľovať na dve etapy:  pred Evou a súčasnosť kedy sa Eva narodila a poskytla nádej na spásu. Až dovŕši šestnásť rokov vyberú pre ňu troch najschopnejších adeptov, z ktorého si jedného vyberie a tým zabezpečí pokračovanie ľudskej rasy ako takej. Eva svoj osud prijala, akceptuje ho a je plne pripravená spraviť všetko, čo sa od nej očakáva. Teda, aspoň dovtedy, dokiaľ sa do jej života nepripletie Bram a Eva zatúži po slobode viac, ako kedykoľvek predtým. Avšak ako si má zvoliť Eva, spasiteľka ľudstva, medzi rozumom a záchranou života alebo láskou a jej slobodou. 

Táto anotácia mi doslova takmer vyrazila dych. Hneď ako som si ju ešte v angličtine prečítala, vedela som, že toto je kniha, ktorá mi nesmie uniknúť. Predstavte si to nadšenie aké zo mňa sršalo, keď som zistila, že bude u nás v preklade vychádzať. Poviem to tak ako to bolo, skoro som omdlela od šťastia. To čo tento príbeh môže ponúknuť ak sa správne využije, jej potenciál, je až nepredvídateľné.
Akonáhle som chytila do rúk knihu, na ktorú som sa tak tešila, vedela som s istotou, že to bude príbeh veľkých rozmerov. Či v tom dobrom alebo zlom slova zmysle už bolo na osude, čo mi ponúkne. Najprv ma očarila svojim vzhľadom. Jemne a elegantne do zlatista a matne ladený prebal knihy, pod ktorým sa ukrýva bezchybná čierna kniha, zdanlivo obyčajná, avšak na povrchu výnimočná potlačou bludiska (a pozor, ono je naozaj aj riešiteľné, nie je to len pre efekt), wau, jednoducho krása, na ktorú som sa po rozbalení balíka pozerala minimálne dvadsať minút (odvtedy vždy ako ju zoberiem do rúk alebo len okolo nej prechádzam musím ju zakaždým pohladiť).

Dnes som už toto slovné spojenie použila a budem sa opakovať, v tomto prípade veľmi rada. Nestáva sa často, aby ma kniha zaujala už od prvej kapitoly. Áno, je to čistá pravda. Po prečítaní prvej kapitoly som vedela, že tento príbeh bude pravé orechové pre mňa, keďže štýl písania mi dokonale sadol. Tak mi to pohladilo knižnú dušu, že mi to zlepšilo celý zvyšok dňa. 
Musím sa priznať, že aj keď by som vedela, ako sa medzi nami knihomoľmi vraví, zhltnúť tú knihu na jeden raz ja si ju kúskujem a užívam si každý detail príbehu kedy ho mám možnosť čítať. Neviem kedy bude pokračovanie tejto fantastickej knihy ale viem to, že tento dej len tak opustiť nechcem a zotrvávam v ňom najdlhšie ako je to len možné. 

Baví ma každá stránka, pričom, pri žiadnej som nemala pocit nudy. Má to rýchly spád a hneď sa dostávate do deja, ste v priebehu neho zasvätený do všetkých tajov skutočnosti, ktoré sa Vám odhalujú postupne a skladajú do jednej veľkej skladačky, ktorá niekde na konci série dostane jeden veľkolepý význam. Idea vytvorenia takéhoto príbehu mohla vzniknúť ozaj v hlavách géniov spisovateľov, čím sa pre mňa manželia Fletcherovci pomaly stávajú.

Ak by ste sa ma opýtali na jedno slovo, ktorým by som túto knihu doposiaľ mala opísať, bola by to jedinečnosť alebo inak známa ako originalita, ktorú si dnešný milovníci kníh a dobrých príbehov cenia tuším najviac. Prehľadne písaný a rozdelený text, ktorý je zároveň aj ucelený a pôsobí dojmom, kedy aj pri množstve informácií a udalostí dejúcich sa v knihe v ňom bez najmenších problémov vyznáte. 

Veľmi rada odporučím tento aj tie predchádzajúce príbehy komukoľvek, kto má záujem o prepracované deje s hlbším zmyslom a rád si prečíta aj niečo viac ako len povrchovo upravený text, ktorého je pretlak úplne všade. Dávno vie každý knihomoľ, že kvalita prevyšuje kvantitu niekoľkonásobne.  



Mne tak nnezostáva už nič iné, len sa tešiť na pokračovania práve spomínaných kníh a Vám ešte zaželať pekný deň a mnoho knižných zážitkov, ahoj. :-)

Katka

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Príbeh knižného Hobita

Nástroje smrteľníkov alebo tajomný tieňolovecký svet Cassie Clare

Neknižno - knižné bľabotanie