Veža na Úsvite • Recenzia

Ahojte! Článok, ktorý práve čítate sa bude niesť v duchu recenzie na dovolím si povedať, že jednu z mojich najobľúbenejších fantasy kníh roku. Pohodlne sa usadte, spravte si horúci čaj či kávu a spolu sa poďme vydať na skvelú YA jazdu príbehom z pera jednej z mojich obľúbených autoriek Sarah J. Maas.

Predtým než sa pustím do recenzie by som sa týmto chcela veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Slovart za poskytnutý recenzný výtlačok. Knihu Vež na Úsvite si môžete zakúpiť aj prostredníctvom ich webového portálu.

Žáner: YA, fantasy
Vydavateľstvo: Slovart
Počet strán: 656
Väzba: brožovaná (paperback)
Autor: Sarah J. Maas
Séria: Trón zo skla
Diel série:
Anotácia:
Kapitán kráľovskej gardy Chaol Westfall bol známy svojou chrabrosťou, silou a bezpodmienečnou oddanosťou korune. No všetko sa zmenilo po zničení skleneného zámku. Duša sa síce časom zahojí, no jeho telo je nenapraviteľne poškodené. Uzdravenie mu ponúkajú len legendy o tajomstvami opradených liečiteľoch v ďalekej krajine na Južnom kontinente. Nad Erileou sa však znášajú búrkové mraky, Aelin a Dorian sa nedokážu vyhnúť ničivej vojne a ich jedinú šancu na víťazstvo držia v rukách Chaol a Nesryn a ich schopnosť presvedčiť mocných pánov juhu.

🏬  Kúpiť knihu                                                                                                                                                                                                  Čím mám začať skôr, v hlave sa mi práve prepletajú jedna
myšlienka cez druhú. Začnem pekne po poriadku. Keď bolo známe, že bude vychádzať nová kniha od S.J.M. bola som nadšením bez seba, o to viac, že sa to týkalo série Trón zo skla. Pôvodne to mala byť novela, ktorá však prerástla svojou dôležitosťou do šiesteho dielu série a nielen ňou ale aj slušným počtom strán. Už z anotácie je známe o kom bude v tomto pokračovaní reč, áno mnohými nenávidený ale mnou milovaný Chaol, kapitán bývalej kráľovskej gardy. Povedzme si otvorene, čítala by som o ňom aj tisíce príbehov, ale teraz už od rozplývania sa naspäť k deju.

Najväčším prekvapením, a veru, že príjemným bola zmena prostredia. Južný kontinent. V tomto príbehu spoznávame novú krajinu aj jej obyvateľov, zažívame iný svet ale nie vždy najlepší. Tým, že Sarah vytvorila ďalší nový svet nám ponúkla otvoriť dvere naprieč fantázii z pohľadu mne ešte nepoznanej. Už tak obľúbená Erilea, ktorá má v mojom srdci špeciálne miesto zdieľa teraz spolu aj s celučičkým Južným kontinentom.

V príbehu sa stretávame s množstvom nových postáv ale taktiež nám nie sú opomenuté tie tradičné, na ktoré sme si zvykli. Jednoducho si treba uvedomiť, že všetko v tejto knihe sa točí okolo Chaola. Stretla som sa z mnohými názormi, a väčšine je práve náš už dobre známy kapitán nesympatický z prvých dvoch častí tejto série, keďže mnohým milostný trojuholník nesadol alebo majú radšej Doriana. Úprimne, týmto ľudom sa týchto vyše 600 strán mohlo zdať nekonečných. Určite je to ale kniha, ktorá stojí za to a mali by ste svoje predsudky zahodiť ďaleko, pretože príbeh vás príjemne prekvapí.

Kniha sa líši aj hlbokým opisom, ktorý nám Sarah ponúkla. Nahliadnutie do Chaolovho vnútra ako sme ho ešte nepoznali a ešte len môžeme spoznať, ako sa liečil. Mne tieto opisy, možno niekde zdĺhavé, prišli pútavé a nenašla som v rozprávaní žiadnu medzeru, kde by som sa nudila alebo mala potrebu odložiť knihu, práve naopak. Môže to byť spojené aj s tým, že som sa do tejto série zaľúbila a pripadá mi dôležitá pre každého správneho čitateľa fantasy literatúry.

Som taký ten typ človeka, ktorý neobľubuje romantiku, ale tu si časť mojej duše láskavo ukradla a sprevádzalo ma to celým príbehom. Milým prekvapením bol pre mňa príbeh Nesryn a Chaola, tí čo ste to čítali viete ako to myslím a tí čo ešte nie odporúčam Vám siahnuť po tejto sérii okamžite ako prečítate posledný riadok mojej recenzie, v ktorej som sa snažila príliš neprezradiť, no zároveň zdeliť všetko čo mi v srdci tento príbeh zanechal.

Ak ešte nie ste presvedčený, či je správne pre vás siahnuť po tejto knihe, tak vám prezradím dve veci. Za prvé, už len kvôli tomu akčnému a napínavému koncu by som ju chcela čítať stále a stále dookola. No a čo je tá druhá vec ? Často mám potrebu si v knihách zaznačovať pekné alebo dôležité myšlienky. Pri tejto knihe som to dokázala tak dve kapitoly až som si po prečítaní uvedomila, že som na to úplne zabudla, pretože ma dej tak pohltil, že som nevnímala svet na vôkol.

Na záver už len ďakujem, za prečítanie a prajem pekné čitateľské zážitky.

Katka
@hobbit_bookworm